یزدفردا "برای تهیه گزارشی از اعلام برنامه و روند برگزاری مراسم افتتاح اولین موزه قرآن و كتب آسماني ایران دریزد به آدرس داده شده واقع در بلوار امامزاده جعفر یزد رفتیم .

البته در اخبار یزدفردا قبلا داشتیم که عمارتی توسط میرزامحمد کاظمینی جنب امامزاده جعفر خریداری شده است که مربوط به اواخر دوران قاجار بوده و یکی از زیبا ترین خانه های قدیمی اولین شهر خشت خام جهان  بشمار می آید .

و باز در همان خبر داشتیم که چند خانه خریداری شده و قرار است بازسازی شده و در اختیاربنیاد  ریحانه الرسول(س) قرار گیرد و البته ناگفته نماند که با توجه به روند کار یزدفردا انتقادات تندی نیز نسبت به نام عمارت دریزدفردا منتشر شده بود و وهمانطور جوابیه هایی هم از طرف روابط عمومی بنیاد  که باز هم بر اساس مرامنامه فردائی بودن انجام شده بود .

به عنوان کوچکترین عضو خانواده یزدفردا و فردائیان نه از انتشار انتقادات پشیمان بودیم و نه از انتشار جوابیه ها طلبکار .که همانا با توجه به تعهدات فردائی بودنمان وقراری که با فردائیان و خدای فردائیان بسته بودیم براین اعتقاد بوده و هستیم که ما به وظیفه خود عمل می کنیم و مامور به نتیجه نیستیم ،هرچند که عمل نمودن به وظیفه ای که بر مرام فردائی بودن اسلامی تکیه دارد ،خود نتیجه ای در راستای رشد و تعالی جامعه دربر خواهد داشت ،اگر بتوانیم نقصان های کار را نیز روز بروز کم نموده و امروز مان با دیروزمان تفاوتی هایی که نشان دهنده حرکت بسوی فردائی شدن را در خود نشان دهد داشته باشد قطعا فردای یزدفردا بهتر از امروزش خواهد بود .

در طول راه مطالب یکایک فردائیان در مورد بنیاد ریحانه الرسول و شخص میرزامحمد کاظمینی در ذهنمان رژه می رفت و نمی دانستیم آیا فرصتی برای پرسیدن پیش خواهد آمد و آیا می توانیم امانت هایی که فردائیان به ما سپرده اند به اهلش رسانده و رسیدش را به مالکینش باز پس دهیم و آیا آمیرزا که نواده بزرگمرد تاریخ ایران در عرفان و تقواست می تواند خود را فردائی فرض نموده و با فردائیان به عنوان یک فردائی صادقانه از آنچه در دل دارد بگوید و صادقانه دردهایش را با ما در میان بگذارد .ودر جهت تنویر افکار فردائیان ما را یاری داده و در جهت کم نمودن سئوالاتی که بیشتر از روی عدم اطلاع است فردائیان را یاری دهد و  هزاران ،هزاران و....ای که در مورد انسانهای پرتلاش در ذهن انسانهای صادق جویای حقیقت  پیش می آید  را تبدیل به هزاران امیدی نماید که کمتر مردان پرکار توانسته اند پاسخگوی اینگونه سئوالات باشند وهمیشه تاریخ سعی نموده براساس نداشته های خود قضاوت های ناقصی در مورد این افراد بنماید .

به هر صورت به عمارت رسیدیم وارد محوطه زیبای عمارت کاظمینی شدیم که نشان دهنده روح لطیف و زیبا بین صاحب عمارت و اوج هنر معماری کویر نشینان در ساخت یکی از زیباترین عمارتهای اولین شهر خشت خام خودنمائی میکرد که حتی پس از سالها که از ساختش می گذرد قدرت و مهارت معماران سنتی استان را به رخ مهندسان و نظام مهندسی استان می کشد که آیا یا تمام داشته هایی که برایتان به یادگار گذاشته ایم   توانسته اید یک مورد، بله یک مورد به عنوان یادگار برای آیندگان از معماری عصر خود با توجه به پیشرفت های علمی و مدارک عالی علمی یادگار بگذارید، یا تنها به حق امضاء خود و  کپی نمودن نقشه های غربی که تنها باعث آزار کویر نشینان است نه آرامششان در زندگی پرداخته اید .

بعد از دیدن محوطه سراسر لطافت عمارت که قرار است معنوی ترین کتایهای دنیا را در خود جای دهد ،وارد دفتر کار میرزا محمد کاظمینی شدیم و در مقابل خود ،بزرگ رسانه های استان استاد فاضلی را دیدیم که با خضوع خاص خود به پیشوازمان آمد وما را به کاظمینی معرفی نمود تا اولین دیدار یک فردائی پس از چهار سال فعالیت یزدفردا با صاحب امتیاز  یزدامروز اتفاق بیافتد.

هرچند که ما جهت شنیدن آمده بودیم و رسم ادب اجازه سئوال نمودن را نداد ولی او را نیز یک فردائی یافتیم که می تواند با فردائیان در فردا های نه چندان دور به راحتی بگوید هر آنچه را که تاریخ می خواهد بداند .

علی ایحال نحوة نگارش  بیان خبر خود گواه خوبی از بضاعت ناچیز معلومات راوی دارد و براین اعتقادیم که  تمامی داشته ها  و تجربه ما در حد اطلاعات و تجربه های فراموش شده بی تجربه ترین فعال عرصه اطلاع رسانی هم نیست و امیدواریم که بتوانیم روز بروز در جهت تلمذ در نزد اساتید فن گام برداریم .

نکتة آخر اینکه به قول یکی از فردائیان  : فردایی بودن یا نگاه به افق فردا و فرداها داشتن نکوست ؛ مادامی که دیروزمان را فراموش نکرده، بر آن قدر گذاریم و با توجه به جایگاه و بضاعت امروزمان و فراهم آوردن زاد و توشة فردای آخرتمان ، در صراط مستقیم گام در مسیر فردا بگذاریم. فردایی سراسر نور، پاکی ، صداقت ، معرفت و .... خدا ... انشاءا...

با هم مرور می کنیم هر آنچه را که دوربین یزدفردا از عمارت کاظمینی دید :

برای بزرگتر دیدن تصاویر می توانید برروی عکسها کلیک نمایید .

 






انجیل با جلد فلزی

قرآن صمصام

قرآن با تذهیبی بسیار زیبا و با استفاده از طلا در تذهیب



یزدفردا

 

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا